Welcome to Australia’s Worst Journalist

The public and more particularly, the subject of a journalist’s diatribe, have very few courses open to them to express their disagreement or displeasure with the article published in widely read publications, and then remaining on the internet for an indeterminate period. This website has been set up to attempt to rectify this imbalance, and allow members of the public to vent their views.

Journalists are required to comply with a code of ethics, but in almost every case reported below, the journalist has breached this code in one or more ways by deliberately publishing factual errors, to which no named source is attributed, fabricating matters and being blatantly dishonest, being totally unbalanced and unfair when they have been given the true facts from their subject, but fail to publish these as an answer to the journalist’s point of view.

In addition, many plagiarise the views of others so that the same factual errors are perpetuated.


COLIN KRUGER : Fairfax Media : Disgraceful Sewer Rat

By | The Age | No Comments

fairfax_media_logo

Your article published on 25 March 2015 in The Age is replete with disgraceful lies. You are now rated as a Disgraceful Sewer Rat of journalism – far worse that your usual gutter journalism.

Your article published on 25 March 2015 in The Age is replete with disgraceful lies. You are now rated as a Disgraceful Sewer Rat of journalism – far worse that your usual gutter journalism.

LIES:

The target of your abuse never quoted a figure of $200 million;
The sale to Sonic included other medical centres not connected with your target;
You failed to mention that he was the largest creditor of Millennium;

FOLLOWED BY MORE LIES:

The alleged $40 million did not have to be shared with anyone;
You have failed to mention the sale of the other centres to an unrelated party for far more than $40 million;
Your comment of settlement of the USA proceedings, with creditors accepting any sum is a blatant lie – you have no knowledge of USA bankruptcy law.

AND MORE LIES:

The mention of spending $48,000 per month on activities – $36,000 per month were mortgage payments;
The ATO has not accepted the fictitious number you attribute to it.

You are just a disgraceful liar copying lies from your sewer rat colleagues. Perhaps if you had put to your target these lies you would have got a fair and accurate story, but of course that wouldn’t suit your purposes. DISGRACEFUL SEWER RAT

Edelsten deal not so super for Sonic

Let’s hope Sonic Health-care boss, Dr Colin Gold schmidt, really likes the medical centres it bought from disgraced former doctor Geoffrey Edelsten because it might have to pay for them twice.

The bad news surfaced in court documents that shed new light on the sale that helped to re-establish Edelsten’s life style of baubles and babes.

In 2011 Edelsten was crowing about the sale of 21 medical centres to Sonic for around $200 million.

CBD has tracked down an asset shuffle that preceded the sale of four medical centres to Sonic Healthcare in 2011 for $40 million.

ASIC documents reveal that the four centres were sold by two companies Millennium Management,· and Lonnex, in February 2011, to a third- Lonnex & Millennium Management (LMM).

Millennium was due to receive $18 million for its two centres, Lonnex $22 million.

So far so good.

But on that very same day, the two companies decided to forgive the $40 million debt owed to them by LMM for the medical centres.

Not so good for the creditors at Lonnex and Millennium.

This included the tax office, which is claiming to be owed more than $2 million in tax by the two companies, and Victoria’s State Revenue Office (SRO) which wound up millennium over its unpaid debt.

In July that year, Edelsten, who controlled the three companies, of- floaded LMM lo Sonic for $40 million.

Last month,Millennium’s liquidators filed a statement of claim in the Supreme Court of Victoria to have the $18 million “forgiveness transaction” voided.

“The company suffered detriment in the debt of$18 million, owed to It by the defendant, was forgiven,” the claim said.

It also claims the forgiveness transaction was entered into at a time when Millennium was insolvent.

“The defendant was a company in which Edelsten was financially, legally and commercially interested.” it said.

But it is the new owner, Sonic, which would now be hit with the $18 million bill for centres it has already paid for.

If the liquidators appointed to Lonnex follow suite, Sonic could be on the hook for $40 million – on top of the $40 million it has paid for these centres.

CBD called Sonic but got no reply on this matter. However, it is understood the multi-billion-dollar

ASX listed group is well aware of the court case.

At least Sonic investors can rest easy that the original $200 million figure provided by Edelsten was a little inflated.

CBD understand that the four centres and $40 million figure, which Edelston had to share with his business partners, covers entire sale to Sonic.

Edelsten himself, was reluctant to offer any official comment to CBD.

ATO blow

‘l’he good news for Sonic is that, so far, Lonnex has not shown the same appetite for action.

Minutes of a Lonnex creditors meeting held just before Christmas reported that they discussed the $22 million “deed of forgiveness and release” and a $1.87 million claim by the ATO.

The liquidator, Ross McDermott, advised that it was a “voidable transaction” and “he was looking for funding to take further action”.

One creditor representaive, Michael Webb, proposed the motion “that the liquidator should not incur any further costs with respect  to any action … with respect to the eligible forgiveness of debt” with LMM. It was seconded by Edelsten, as a creditor,. and carried unanimously. It does not look like a third creditor, the tax office, has challenged the matter at this stage.

Not that it would be the first time the ATO has been short-changed by Edelsten.

Edelsten recently settled his bankruptcy case, with creditors agreeing to take just a few cents in the dollar to wipe out more than $80 million of accrued debt.

The ATO and NAB wore among the creditors which agreed to accept a cosh settlement of just over $1 million.

Fleetwood Mick

APA boss Mick McCormack have been cock-a-hoop last  week.

No, we’re not talking about the global fame he enjoyed-Guinness in hand- from the pictures taken at last week’s St Patrick’s Day celebrations.

McCormack also closed off a momentous $US3.7 billion in debt to finance the $US5 billion aequisition of BG Group’s gas pipes.

The keen drummer knows the importance of having a great backing group to carry a gig as big as this, so it is interesting to note the unusually high female presence leading the deal teams.

JoiningAPA’s chief number cruncher, Peter Fredrlcson, on the European leg of the roadshow was Gwen Greenberg from RBS and Kate Stewart from BNP Paribas. In the US with McCormack was Natalie Vanstone from JP Morgan. Morgan Stanley provided the other token bloke on the US roadshow, Andrew Brown.

Paper mugs

ASIC may have been warning float hopefuls that they need to back up their prospectus promises, but everybody knows that prospectuses are for wimps.

Well, ASX chief compliance officer Kevin Lewis thinks so anyway.

At the ASIC conference’s session on public floats, Lewis admitted that he’s made all his personal decisions about whether to invest in an IPO without reading a prospectus.

Lewis said the ASX was aware that mums and dads didn’t read them either and he expressed the view that these investors need to Lake advice.

CBD knows plenty of financial planners who would love to provide this advice.

We thinks that’s a great idea. In fact, we know a few of our big banks planners that would love to provide this sort of advice: The Commonwealth Bank, Macquarie, NAB.

 

Joanne Clement : Herald Sun : Not What The Doc Ordered

By | Herald Sun | No Comments
australias-worst-journalist-herald-sun-logo

Joanne Clement, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS,

7 November, 2016

Joanne Clements, up until now a gutter journalist for the Herald Sun, has exceeded her depraved, disingenuous, immoral lies and is known now as Sewer Rat of Journalism.

She wrote a story published in Sunday’s Herald Sun which she wrote “Not what the Doc Ordered” based on her co-conspirator gutter journalist Mark Dunn.

She did not give the target of her vitriol any opportunity to reply, so her story was full of lies. Read More

SUSIE O’BRIEN : Herald Sun : OMG What a Horrific Gutter Journalist

By | Herald Sun | No Comments
logo-herald-sun

susie-obrien-australias-worst-journalist

SUSIE O’BRIEN, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS,

31 September, 2016

The story ‘Geoff’s certainly one for the ages’ is gutter journalism at its worse.

There were never 3 Lamborghinis with the alleged number plates.

To infer that the delivery of 20,000 babies and owning a nightclub “Centrefold” might not be accurate is true gutter journalism as no effort was made to confirm the facts. Read More

AMY CROFFEY : The Sydney Morning Herald : CRIMINAL ADVOCATE GUTTER JOURNALIST

By | Sydney Morning Herald | No Comments
smh-logaustralias-worst-journalist-o

amy-croffey-australias-worst-journalist

AMY CROFFEY, Journalist

The Sydney Morning Herald

Despite knowing that her article “Gabi Grecko weighs in on husband Geoffrey Edelsten’s new ‘girlfriend’, 26” was in breach of the Domestic Violence Law and the Intervention Order granted to Geoffrey Edelsten over Grecko, Criminal Advocate Croffey persisted with the criminal breach. Read More

NICK PAPPS : Herald Sun : Sewer Rat

By | Herald Sun | No Comments

australias-worst-journalist-herald-sun-logo

australias-worst-journalist-nick-papps-herald-sun

AUSTRALIA’S WORST JOURNALIST: NICK PAPPS, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS

Australia’s Worst Journalist has leapt into the record book by posting for the first time an incompetent editor who thrives on having his journalists submit stories that are full of lies. He is a liar himself, in that he has promised a complainant the opportunity to remedy falsehoods published under his watch, but despite making numerous promises he has failed to keep any of them, and thus a complainant has no opportunity of correcting the record. Read More

Stephen Drill : Herald Sun : The Ultimate King of the Sewer Rats

By | Herald Sun | No Comments

logo-herald-sun

XSpRFPbc

AUSTRALIA’S WORST JOURNALIST:  STEPHEN DRILL, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS,

3 April, 2016

Stephen Drill, King of the Sewer Rats, has excelled himself once more.

He is the most deceitful contributor (one could never call him a journalist) to the Australian Press.

On Sunday April 3 2016 a story allegedly by NUI TE KOHA was published by the Sunday Herald Sun.  This story was in fact written by Drill, who obtained the story by deceitfully informing Geoffrey Edelsten that he was contributing a story involving him and his ex-wife. Read More

Stephen Drill : Herald Sun : The Fantasist

By | Herald Sun | No Comments

logo-herald-sun

Stephen Drill, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS,

29 December, 2015

Stephen Drill writes

WHAT THE DOCTOR ORDERED

STEPHEN DRILL

Response

  • Fanciful headline designed by Stephen Drill and the Herald Sun, a proper report by them wouldn’t sell their bullshit news.
  • Nothing to do with “what the doctor ordered” Stephen Drill. Anyone can make things up instead of doing any real work.
  • On a slow news day and for some “bullshit goss”, “instigating finger pointing” Stephen Drill and the Herald Sun will have a fanciful swipe at Dr Geoffrey Edelsten.
  • By implication, you do not refer to Dr Geoffrey Edelsten as “Dr”, you Stephen Drill are missing the honorific here while vying for a headline.

Read More

Australia’s Worst Publisher Awards – 2015

By | Worst Publisher Awards | No Comments

Worst Publisher Awards 2015 (closes 28/04/16)

  • news.com.au (22%, 15 Votes)
  • Herald Sun (21%, 14 Votes)
  • The Daily Telegraph (16%, 11 Votes)
  • The Age (12%, 8 Votes)
  • A Current Affair (9%, 6 Votes)
  • Courier Mail (7%, 5 Votes)
  • Crikey (3%, 2 Votes)
  • TodayTonight (3%, 2 Votes)
  • The Australian (3%, 2 Votes)
  • Media Watch (1%, 1 Votes)
  • Sydney Morning Herald (1%, 1 Votes)
  • 3AW (0%, 0 Votes)
  • Random House Australia (0%, 0 Votes)

Total Voters: 67

Loading ... Loading ...

Australia’s Worst Journalist Awards- 2015

By | Worst Journalist Awards | No Comments

Worst Journalist Awards 2015 (closes 28/04/16)

  • Ben Butler, The Age (28%, 20 Votes)
  • Stephen Drill, Herald Sun (13%, 9 Votes)
  • Derryn Hinch, 3AW Radio (8%, 6 Votes)
  • Vanda Carson, Courier Mai (7%, 5 Votes)
  • Matt Young, news.com.au (7%, 5 Votes)
  • Annette Sharp, Daily Telegraph (6%, 4 Votes)
  • Ben Sandilands, Crikey (6%, 4 Votes)
  • Paul Toohey, Herald Sun (6%, 4 Votes)
  • Jill Singer, Herald Sun (4%, 3 Votes)
  • Richard Hinds, Sydney Morning Herald (4%, 3 Votes)
  • Neil Mitchell, 3AW (4%, 3 Votes)
  • Chris Vedlago, The Age (3%, 2 Votes)
  • Adam Shand, Triple M / Wikipedia Editor / Freelancer (1%, 1 Votes)
  • Paul Barry, Media Watch / Random House Australia (1%, 1 Votes)
  • Siobhan Duck, Herald Sun (1%, 1 Votes)
  • Suzanne Carbone, The Age (1%, 1 Votes)
  • Emma Nolan, TV WEEK (0%, 0 Votes)
  • Dianne Butler, news.com.au (0%, 0 Votes)
  • Andrew Hornery, Sydney Morning Herald (0%, 0 Votes)

Total Voters: 72

Loading ... Loading ...

Neil Mitchell : 3AW : The Has-Been

By | 3AW | No Comments

3AW, Fairfax Media

australias-worst-journalist-neil-mitchell-3AW

Neil Mitchell, Radio Presenter

3AW, Fairfax Media ASX:FXJ, June 10, 2015

Neil Mitchell is a new nomination from radio, he is a crook
Broadcaster

The people of Melbourne have become aware of this second rate journalist who propagates and fabricates stories which are untruthful, his ratings have plummeted with a huge number of listeners tuning to Jon Faine at the ABC.

It is time for Fairfax to dismiss Neil Mitchell, the has-been.

Australia’s Worst – 2014

By | Worst Journalist Awards | No Comments

Worst Journalist Awards 2014 (closes 5/09/15)

  • Chris Vedelago, The Age (35%, 38 Votes)
  • Ben Butler, The Age (20%, 22 Votes)
  • Vanda Carson, Courier Mail (8%, 9 Votes)
  • Matt Young, news.com.au (6%, 6 Votes)
  • Annette Sharp, Daily Telegraph (5%, 5 Votes)
  • Paul Barry, Media Watch / Random House Australia (5%, 5 Votes)
  • Neil Mitchell, 3AW (5%, 5 Votes)
  • Dianne Butler, news.com.au (4%, 4 Votes)
  • Derryn Hinch, 3AW Radio (3%, 3 Votes)
  • Richard Hinds, Sydney Morning Herald (3%, 3 Votes)
  • Jill Singer, Herald Sun (2%, 2 Votes)
  • Adam Shand, Triple M / Wikipedia Editor / Freelancer (2%, 2 Votes)
  • Andrew Hornery, Sydney Morning Herald (2%, 2 Votes)
  • Paul Toohey, Herald Sun (1%, 1 Votes)
  • Siobhan Duck, Herald Sun (1%, 1 Votes)
  • Suzanne Carbone, The Age (1%, 1 Votes)
  • Emma Nolan, TV WEEK (0%, 0 Votes)
  • Ben Sandilands, Crikey (0%, 0 Votes)

Total Voters: 109

Loading ... Loading ...

Worst Publisher Awards 2014 (closes 5/09/15)

  • The Age (43%, 32 Votes)
  • A Current Affair (13%, 10 Votes)
  • Courier Mail (9%, 7 Votes)
  • news.com.au (8%, 6 Votes)
  • Herald Sun (7%, 5 Votes)
  • The Daily Telegraph (7%, 5 Votes)
  • Sydney Morning Herald (4%, 3 Votes)
  • The Australian (4%, 3 Votes)
  • Random House Australia (3%, 2 Votes)
  • 3AW (1%, 1 Votes)
  • TodayTonight (1%, 1 Votes)
  • Crikey (0%, 0 Votes)
  • Media Watch (0%, 0 Votes)

Total Voters: 75

Loading ... Loading ...

Paul Toohey : Herald Sun : King Of The Sewer Rats

By | Herald Sun | No Comments

logo-herald-sun

australias-worst-journalist-paul-toohey

Paul Toohey, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS, December 14, 2014

 

KING OF THE SEWER RATS – PAUL TOOHEY

Many of the previous nominees are purveyors of gutter journalism and can best be described as gutter rats.
There is now a number of media contributors whose work is so evil, full of lies and fabrications with no attention to the truth and failing any efforts of due diligence.  PAUL TOOHEY is such a person

Read More

Australia’s Worst – 2013

By | Worst Journalist Awards | No Comments

Worst Journalist Awards 2013 (closes 30/04/14)

  • Ben Butler, The Age (33%, 55 Votes)
  • Derryn Hinch, 3AW Radio (17%, 29 Votes)
  • Paul Barry, Random House Australia (11%, 19 Votes)
  • Ben Sandilands, Crikey (6%, 10 Votes)
  • Siobhan Duck, Herald Sun (5%, 9 Votes)
  • Dianne Butler, news.com.au (5%, 8 Votes)
  • Suzanne Carbone, The Age (5%, 8 Votes)
  • Annette Sharp, Daily Telegraph (4%, 7 Votes)
  • Andrew Hornery, Sydney Morning Herald (4%, 7 Votes)
  • Jill Singer, Herald Sun (4%, 6 Votes)
  • Adam Shand, Triple M / Wikipedia Editor / Freelancer (3%, 5 Votes)
  • Emma Nolan, TV WEEK (3%, 5 Votes)
  • Richard Hinds, Sydney Morning Herald (2%, 4 Votes)

Total Voters: 169

Loading ... Loading ...

Worst Publisher Awards 2013 (closes 30/04/14)

  • The Age (27%, 36 Votes)
  • The Daily Telegraph (13%, 17 Votes)
  • A Current Affair (12%, 16 Votes)
  • Today Tonight (12%, 16 Votes)
  • Herald Sun (10%, 14 Votes)
  • The Australian (10%, 13 Votes)
  • Crikey (6%, 8 Votes)
  • Sydney Morning Herald (6%, 8 Votes)
  • Random House Australia (3%, 4 Votes)
  • 3AW (2%, 3 Votes)

Total Voters: 134

Loading ... Loading ...

Chris Vedelago : The Age : Chris Vedelago does a Ben Butler

By | The Age | No Comments

The Age Chris Vedelago, The Age, Fairfax Media

Chris Vedelago, embryonic Journalist (failed)

The Age, Fairfax Media ASX:FXJ, Apr 29, 2013

Working for The Age must be so difficult and unrewarding these days that staff such as Chris Vedelago have to stoop to either plagiarising untruths, misinformation, and other erroneous ideas from Ben Butler or have become hell bent on furthering and adding to the January 2013 notion of a ‘butlerism’.

Dr Edelsten submits the following letter (see transcript below)

pdf PDF: Email from Geoffrey Edelsten to Chris Vedelago

 

Read More

Ben Butler : The Age : Doing a Ben Butler

By | The Age | No Comments

The Age, Fairfax MediaBen Butler, The Age, Fairfax Media

Ben Butler, Journalist

The Age, Fairfax Media ASX:FXJ, Nov 30, 2012 and Dec 10, 2012

Ben Butler Synopsis : Journalistic Failure

  • Poor to very poor quality journalist formerly employed by the Herald Sun.
  • The better articles attributed to Butler were in fact written by other journalist(s) as Butler was not trusted.
  • Sad winner of the 2009 Australia’s Worst Journalist award.
  • News Limited must have been very pleased when they parted ways with Butler, ie. sacked.

Read More

Adam Shand : National Personal Insolvency Index

By | Freelance | No Comments

Adam Shand, Ex-Presenter/Ex-Journalist

Adam Shand – Ex-Presenter/Ex-Journalist

Freelance

National Personal Insolvency Index

 

pdf PDF: National Personal Insolvency Index, Paul Joseph O’Callaghan

 

Main was the major protaganist in Shand’s article, who uses a fraudulent name and date of birth.  His real name is Paul O’Callaghan, and evidence is at hand of him causing the demise of many innocent people.  He sold to Edelsten the Intellectual Property and water collection device, which are owned by his Trustee in Bankruptcy, and Main has committed numerous offences against the Bankruptcy Act which have been referred to the Australian Federal Police.  Adam Shand is being sued for defamation.”
Adam Shand is again nominated, as this article is regarded as the worst incidence of lying, fabrication, dishonesty, unethical and defamatory journalism ever bought to our attention.  Even his peers are critical of his type of journalism.

Read More

Adam Shand : Letter From Pitcher Partners on Bankruptcy

By | Freelance | No Comments

Adam Shand, Ex-Presenter/Ex-Journalist

Adam Shand – Ex-Presenter/Ex-Journalist

Freelance

Letter From Pitcher Partners on Bankruptcy

 

pdf PDF: Letter from Pitcher Partners re the bankruptcy

 

Main was the major protaganist in Shand’s article, who uses a fraudulent name and date of birth.  His real name is Paul O’Callaghan, and evidence is at hand of him causing the demise of many innocent people.  He sold to Edelsten the Intellectual Property and water collection device, which are owned by his Trustee in Bankruptcy, and Main has committed numerous offences against the Bankruptcy Act which have been referred to the Australian Federal Police.  Adam Shand is being sued for defamation.”
Adam Shand is again nominated, as this article is regarded as the worst incidence of lying, fabrication, dishonesty, unethical and defamatory journalism ever bought to our attention.  Even his peers are critical of his type of journalism.

Read More

Ben Sandilands : Crikey : A Cocky Writer, Plagiarist, Venomous, Sarcastic, Hardly A Journalist

By | Crikey | No Comments

Crikey, Private Media Partners

Ben Sandilands, Crikey, Private Media Partners

Ben Sandilands, Journalist

Crikey, Private Media Partners (Owner: Eric Beecher), Dec 29, 2011

We welcome the new Year with superb nominations for Australia’s Worst Journalist, and the worst publisher.

Ben Sandilands excels as one of the most deserving nominees.  He falsely claims to be an expert in Aviation, but it is truly limited to the principle of rocket science.  Hot air – blown through his rear with faecal matter, which then forms the basis of Crikey the most sarcastic i-net publication which has no integrity, respect for the truth and is without credit seeing its sole purpose is to denigrate individuals regardless of the blatant falsities.

Read More

James Frost : The Australian : A Late Entry into Australia’s Worst Journalist Awards 2011

By | The Australian | No Comments

The Australian, News Corporation James Frost, The Australian, News Corporation

James Frost, Journalist

The Australian, News Corporation ASX:NWS, Dec 29, 2011

A late but compelling entry for AWJ 2011 has come in. The so called “business journalist” James Frost at The Australian recently contacted one of our contributors for an interview with the intention to write a story to be published in The Australian newspaper. The terms and subject matter of the interview were agreed, points of order for the article were researched by James Frost and agreed to. From all accounts the interview went well.

Read More

Jill Singer : Herald Sun : NOT A SINGER, A VENOMOUS CANE TOAD

By | Herald Sun | No Comments

Herald Sun, News Corporation Jill Singer, Herald Sun, News Corporation

Jill Singer, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS, Nov 30, 2011

Jill Singer has authored an article on Page 35, Herald Sun, November 30 which holds Dr Geoffrey Edelsten up to ridicule and contempt, and is in fact defamatory.  Singer does not know the Dr and her article is based upon media material which has not been properly researched, if at all.

Her effort is disgraceful, and her vitriol and sarcasm based on complete untruths has caused her to be voted one of Australia’s Worst Journalists, see Australia’s Worst Journalist Awards 2009 and Australia’s Worst Journalist Awards 2010.

Read More

Australia’s Worst – 2009

By | Worst Journalist Awards | No Comments

Worst Journalist Awards 2009 (closes 28/2/10)

  • Ben Butler - HS (46%, 321 Votes)
  • Kate McClymont - SMH (33%, 235 Votes)
  • Jill Singer - HS (10%, 73 Votes)
  • news.com.au (5%, 37 Votes)
  • Adam Shand - ACA (3%, 21 Votes)
  • Nick Coe - ACA (1%, 10 Votes)
  • Paul Barry - RHA (1%, 9 Votes)
  • Annette Sharp - TDT (1%, 8 Votes)
  • Nick Tabakoff - TDT (1%, 6 Votes)
  • Richard Hinds - SMH (1%, 6 Votes)
  • Andrew Hornery - SMH (0%, 3 Votes)

Total Voters: 703

Loading ... Loading ...

Worst Publisher Awards 2009 (closes 28/2/10)

  • A Current Affair (31%, 56 Votes)
  • Herald Sun (24%, 43 Votes)
  • Sydney Morning Herald (20%, 36 Votes)
  • The Daily Telegraph (13%, 24 Votes)
  • The Age (11%, 20 Votes)
  • 3AW (6%, 11 Votes)
  • Random House Australia (2%, 4 Votes)

Total Voters: 182

Loading ... Loading ...

Australia’s Worst – 2012

By | Worst Journalist Awards | No Comments

Worst Journalist Awards 2012 (closes 28/2/13)

  • Kate McClymont, Sydney Morning Herald (48%, 193 Votes)
  • Adam Shand, Triple M / Wikipedia Editor / Freelancer (12%, 48 Votes)
  • Suzanne Carbone, The Age (6%, 22 Votes)
  • Andrew Hornery, Sydney Morning Herald (5%, 20 Votes)
  • Richard Hinds, Sydney Morning Herald (5%, 19 Votes)
  • Siobhan Duck, Herald Sun (3%, 12 Votes)
  • Jill Singer, Herald Sun (3%, 11 Votes)
  • Derryn Hinch, 3AW Radio (3%, 11 Votes)
  • Ben Butler, The Age (3%, 10 Votes)
  • Ben Sandilands, Crikey (3%, 10 Votes)
  • Annette Sharp, Daily Telegraph (3%, 10 Votes)
  • Paul Barry, Random House Australia (2%, 9 Votes)
  • Nick Coe, A Current Affair (2%, 8 Votes)
  • Fiona Byrne, Herald Sun (2%, 7 Votes)
  • Dianne Butler, news.com.au (1%, 5 Votes)
  • Karl Quinn, The Age (1%, 4 Votes)
  • Emma Nolan, TV WEEK (1%, 3 Votes)
  • Nick Tabakoff, Daily Telegraph (1%, 3 Votes)
  • James Frost, The Australian (1%, 2 Votes)
  • Lawrence Money, The Age (1%, 2 Votes)

Total Voters: 399

Loading ... Loading ...

Worst Publisher Awards 2012 (closes 28/2/13)

  • Sydney Morning Herald (45%, 64 Votes)
  • Herald Sun (14%, 20 Votes)
  • The Daily Telegraph (9%, 13 Votes)
  • A Current Affair (6%, 9 Votes)
  • Today Tonight (6%, 9 Votes)
  • Crikey (5%, 7 Votes)
  • The Australian (5%, 7 Votes)
  • The Age (4%, 6 Votes)
  • news.com.au (3%, 4 Votes)
  • 3AW (1%, 2 Votes)
  • TV WEEK (1%, 2 Votes)
  • Random House Australia (1%, 1 Votes)

Total Voters: 141

Loading ... Loading ...

Australia’s Worst – 2011

By | Worst Journalist Awards | No Comments

Worst Journalist Awards 2011 (closes 28/2/12)

  • Jill Singer, Herald Sun (77%, 449 Votes)
  • Andrew Hornery, Sydney Morning Herald (9%, 52 Votes)
  • Adam Shand, Triple M / Wikipedia Editor / Freelancer (3%, 15 Votes)
  • Derryn Hinch, 3AW Radio (2%, 13 Votes)
  • Ben Sandilands, Crikey (2%, 11 Votes)
  • James Frost, The Australian (2%, 11 Votes)
  • Richard Hinds, Sydney Morning Herald (2%, 11 Votes)
  • Ben Butler, The Age (2%, 9 Votes)
  • Kate McClymont, Sydney Morning Herald (1%, 6 Votes)
  • Nick Coe, A Current Affair (1%, 5 Votes)
  • Annette Sharp, Daily Telegraph (1%, 3 Votes)
  • Paul Barry, Random House Australia (1%, 3 Votes)
  • Lawrence Money, The Age (0%, 1 Votes)
  • Nick Tabakoff, Daily Telegraph (0%, 1 Votes)

Total Voters: 584

Loading ... Loading ...

Worst Publisher Awards 2011 (closes 28/2/12)

  • Herald Sun (74%, 187 Votes)
  • Today Tonight (8%, 21 Votes)
  • A Current Affair (4%, 9 Votes)
  • Crikey (4%, 9 Votes)
  • Sydney Morning Herald (4%, 9 Votes)
  • The Australian (3%, 8 Votes)
  • The Age (2%, 6 Votes)
  • The Daily Telegraph (2%, 4 Votes)
  • 3AW (0%, 1 Votes)
  • Random House Australia (0%, 1 Votes)

Total Voters: 253

Loading ... Loading ...

Australia’s Worst – 2010

By | Worst Journalist Awards | No Comments

Worst Journalist Awards 2010 (closes 31/5/11)

  • Annette Sharp - TDT (33%, 121 Votes)
  • Ben Butler - TA (15%, 54 Votes)
  • Kate McClymont - SMH (15%, 54 Votes)
  • Nick Tabakoff - TDT (14%, 52 Votes)
  • Adam Shand - Freelancer (6%, 23 Votes)
  • Jill Singer - HS (6%, 21 Votes)
  • Derryn Hinch - 3AW (5%, 18 Votes)
  • Richard Hinds - SMH (4%, 16 Votes)
  • Nick Coe - ACA (2%, 8 Votes)
  • Andrew Hornery - SMH (2%, 6 Votes)
  • Paul Barry - RHA (1%, 4 Votes)
  • Lawrence Money - TA (1%, 3 Votes)

Total Voters: 368

Loading ... Loading ...

Worst Publisher Awards 2010 (closes 31/5/11)

  • A Current Affair (31%, 45 Votes)
  • The Daily Telegraph (31%, 45 Votes)
  • The Age (17%, 25 Votes)
  • Herald Sun (8%, 12 Votes)
  • Sydney Morning Herald (7%, 10 Votes)
  • 3AW (4%, 6 Votes)
  • Random House Australia (1%, 2 Votes)

Total Voters: 143

Loading ... Loading ...

Adam Shand : A Current Affair : Update, Wikipedia Freelance

By | Channel 9 | No Comments

A Current Affair, Nine Network Adam Shand, A Current Affair, Nine Network

 

Adam Shand, Ex-Presenter/Ex-Journalist and Freelance

A Current Affair, Nine Network (CEO: David Gyngell), Nine Entertainment Co. (Chairman: Peter Bush), CVC Capital Partners Limited (Partner and Group Finance Director: Mark Grizzelle)

UPDATE 3: Adam Shand has featured as a leader in Australia’s Worst Journalists.

In order to counteract all the truth, he has had a Wikipedia entry manufactured, which is untruthful and attempts to mislead and be deceptive.

Read More

Ben Butler : The Age : Update

By | The Age | No Comments

The Age, Fairfax Media Ben Butler, The Age, Fairfax Media

Ben Butler, Journalist

The Age, Fairfax Media ASX:FXJ, Jan 4, 2011

Ben Butler, Australia’s Worst Journalist in 2009 is again, nay still, Australia’s Worst Journalist.

How Paul Ramadge, The Age’s Editor-in-Chief, can allow every article written by this misleading and deceptive employee go to print, when its major aim is to try to cause unwarranted damage to a company and people even remotely related to it.

Read More

Paul Barry : Random House Australia : A FAILURE YET AGAIN

By | Random House Australia | No Comments

Random House Australia Paul Barry, Random House Australia

Paul Barry, Author

Random House Australia, (CEO: Dame Gail Rebuck), Oct, 2009

“Who wants to be a billionaire? The James Packer Story”

…Barry delights in writing what he perceives as others’ failures

As a journalist and author he has been mediocre at best. His contributions to television have been abject failures. His ugly smirk never endeared him to TV audiences, and the powers that be quickly ensured his demise as a reporter.

Read More

Adam Shand and Nick Coe : A Current Affair : Deliberately Deceiving

By | Channel 9 | No Comments

A Current Affair, Nine Network Adam Shand, A Current Affair, Nine Network

Nick Coe, A Current Affair, Nine Network

Adam Shand, Presenter

Nick Coe, Producer

A Current Affair, Nine Network (CEO: David Gyngell), Nine Entertainment Co. (Chairman: Peter Bush), CVC Capital Partners Limited (Partner and Group Finance Director: Mark Grizzelle), 26 August, 2009

The poor standards of journalistic integrity are best represented by “A Current Affair”. They try to sensationalise their stories by deliberately deceiving anyone who may help them achieve their aims. The journalist and the producer share the blame.

Read More

Ben Butler : Herald Sun : Appalling Lack of Any Business Knowledge

By | Herald Sun | No Comments

Herald Sun, News Corporation Ben Butler, Herald Sun, News Corporation

Ben Butler, Journalist

Herald Sun, News Corporation ASX:NWS, 23 September, 2009

 

Herald Sun – 24 September, 2009 (repeat)

The title ‘business affairs editor” appears under his name, but his articles display an appalling lack of any business knowledge. There is no doubt that despite his ability to confirm a proposed story as being factual, he is not disposed to do so. This allows him to write a story embellished with incorrect facts, and worsened by ommission of explanations, which instantaneously destroys the foundation of the story.

Read More